|
TYÖPAIKAN HAKEMINEN: TYÖPAIKKAA KANNATTAA ETSIÄ MONELLA ERI TAVALLA
|
|
Yritykset ilmoittavat avoimista työpaikoista sanomalehdissä. Yrityksiin voi soittaa myös suoraan ja kysyä töitä. Puhelinluettelosta löytyy yrityksien yhteystietoja.
Työvoimatoimisto välittää avoimia työpaikkoja. Sukulaiset tai tuttavat saattavat tietää avoimista työpaikoista. Yhteydenotto työnantajaan Kun olet löytänyt kiinnostavan työpaikan, ota yhteys työnantajaan. Soita ja kysele työpaikasta ja selvitä, sopisiko työpaikka sinulle. Jos joudut tekemään kirjallisen hakemuksen, kerro hakemuksessa koulutuksestasi ja työkokemuksestasi. Hakemukseen liitetään usein mukaan kopiot koulutodistuksista ja työtodistuksista. Työhönottohaastattelu Työnantaja saattaa kutsua sinut työhönottohaastatteluun. Siinä työnantaja kyselee tietoja koulutuksestasi ja elämästäsi muutenkin. Työnantaja valitsee työntekijän haastattelun perusteella. |