|
VAPAA SIVISTYSTYÖ: KANSANOPISTO
|
|
Kansanopistot on tarkoitettu yli 15-vuotiaille opiskelijoille. Valtaosa kansanopistoista sijaitsee maaseudulla. Opiskelijat asuvat opiston asuntolassa opiskelun ajan. Kansanopistot ovat kristillisiä, yhteiskunnallisia tai sitoutumattomia. Erityiskansanopistot järjestävät opetusta erityisesti vammaisille. Kansanopistojen järjestämiä koulutuksia:
Useat kansanopistot järjestävät maahanmuuttajille suunnattua koulutusta.
Maahanmuuttaja voi opiskella kansanopistossa suomen kieltä.
Osa linjoista valmentaa maahanmuuttajaa,
Maahanmuuttaja voi hakea opiskelemaan myös kansanopiston muille linjoille,
Jos haluaa opiskella kansanopistossa, on ensimmäiseksi täytettävä hakulomake. Kansanopistossa opiskelevat voivat anoa valtion opintotukea.
Lisätietoja kansanopistoista: |