VirtuOPO:n logo Selkokielilogo
» Etusivu » Ammatit » Urapolut » Erityisopiskelijoiden urapolut » Sanna Toivonen
URAPOLKU
Sanna Toivonen

Kuuntele Sannan haastattelu!

Kerrotko nimesi ja ikäsi.
-
Sanna Toivonen ja ikä on 25.

Olet opiskellut Perttulan erityisammattikoulussa. Millä linjalla olet opiskellut ja milloin?
-
Terveys- ja sosiaalialalla

Koska valmistuit?
-
2003

Kauanko opiskelut kesti?
-
Kolme vuotta.

Missä olet tällä hetkellä töissä?
-
Päiväkodissa.

Kauanko olet työskennellyt siellä?
-
Siitä tulee nyt kaks vuotta, edellisenä kesänä alotin.

Mitä muuta koulutusta olet saanut Perttulan lisäksi?
-
No mä oon ollut siivousalalla.

Onko sinulla muuta työelämäkokemusta kuin päiväkodista?
-
No päiväkoti oli sitten yhden vuoden ennen tätä koulutusta.

Miten päädyit sosiaali- ja terveysalalla, hoitoalalle?
-
Mä tykkään ihmisten kanssa toimia ja tässä sitä saa tehdä.

Kuinka löysit työpaikkasi?
-
Menin ihan työkkäriin (työvoimatoimistoon) ja kysyin sieltä. Sitten minut ohjattiin sinne, mihin näitä ohjataan näitä päiväkoti-ihmisiä. Siellä sitten annettiin osoitteita ja soittelin sitten.

Minkälaista opinto-ohjausta tai ammatinvalinnanohjausta olet saanut?
-
Mä sain siitä kirjasta, missä on kaikki ne koulupaikat.

Elikkä siitä valintaoppaasta?
-
Joo.

Itse hait sieltä sen tiedon?
-
Joo.

Mitkä ovat ammattisi hyvät puolet?
-
Saa olla ihmisten kanssa ja erilaisten ihmisten kanssa. Mä tykkään siitä työstä.

Onko ammatissasi jotain huonoja puolia?
-
On siellä jotain huonojakin puolia sinänsä, että tää kuulo ehkä heikkenee siellä. Se on vähän niin kuin ammattitauti.

Eli päiväkodissa on meteliä?
-
On joo.

Minkälainen on tulevaisuuden suunnitelmasi?
-
Toivottavasti saan jatkossakin olla töissä ja ainakin lasten kanssa. Kyllä se kaikki muukin työ kelpaa.