VirtuOPO:n logo Selkokielilogo
» Etusivu » Ammatit » Urapolut » Erityisopiskelijoiden urapolut » Pertti Launiemi
URAPOLKU
Pertti Launiemi

Kuuntele Pertin haastattelu!

Kuva PertistäMikä on nimesi?
-
Mä oon Pertti Launiemi ja mä oon 38-vuotias.

Minkä koulutuksen olet saanut?
-
Mä kävin siellä Lehtimäen kansaopistolla. Lehtimäen jälkeen mä kävin ammattikoulun heti perään.

Millä linjalla olit ja milloin?
-
Se oli tota keittiöapulaislinja. Vuonna 84 ja loppu 86. Kaksi vuotta.

Missä olet nyt töissä?
-
Viisarin työkeskuksessa. Tiskaan astioita. Ensin kun mä tulen töihin niin mä laitan kaikki valmiiksi. Ruoka tulee 15 min. vaille 11, niin sitten mä rupeen jakaan ruokaa.

Sitten sen jälkeen on ruokatiski ja sitten on siinä kahvin laittoo. Ja sitten on kahvin laittamisen jälkeen on sitä tiskaamista, kahvitiski.

Sitten mun työpäivä päättyy sitten puoli 3.

Kuinka kauan olet ollut Viisarin työkeskuksessa töissä?
-
18-vuotta.

Oletko saanut muuta koulutusta tämän keittiötyön lisäksi?
-
Kävinhän mä sen ammattikoulun ja kävin siellä keittiöhygienian.

Siis hygieniapassin?
-
Niin.

Onko kaikki mennyt koulun jälkeen niin kuin olet odottanut?
-
On se mun mielestä ihan mukavasti. Mä totuin tuohon Perttulassa kumminkin.